bballshinobi

Trevor Ariza 2019-2020 Outlook

Recommended Posts

23 minutes ago, RedDogNamedClippers said:

Do we expect him to perform better than Bazemore in the starting role? Bazemore didn’t do crap with the opportunity once Hood went down.

I think he’ll definitely perform better. Maybe Bazemore isn’t use to playing with two ball dominant guys in Dame and CJ. But Ariza’s best fantasy years were around James Harden and even CP3 in his Houston days. He’s accustom to playing like that and doesn’t need the ball to thrive. I think this a good move for the Blazers, Ariza won me the chip in past, so I’m excited to see what he can do in Portland.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Spyplane said:

 

that was enough for me. snagged

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, NoahsArc said:

I think he’ll definitely perform better. Maybe Bazemore isn’t use to playing with two ball dominant guys in Dame and CJ. But Ariza’s best fantasy years were around James Harden and even CP3 in his Houston days. He’s accustom to playing like that and doesn’t need the ball to thrive. I think this a good move for the Blazers, Ariza won me the chip in past, so I’m excited to see what he can do in Portland.

Three, don't forget Hoodie Melo.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, RedDogNamedClippers said:

Three, don't forget Hoodie Melo.

Lmao, how could I forget? Ariza will be just fine, he was able put up with all the ball hogs from his time with the Rockets. He’ll just do it again like he always does.

Share this post


Link to post
Share on other sites

im gonna wait and see for a few games but def intrigued. I don't think the shots or boards will be there with dame cj and Whiteside (nurk coming back) but should still be good for his 3s and steals combo. 11/3/3 with 1-2 steals and 1-2 3pm would be a rough guess 

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minutes ago, beejay6020 said:

im gonna wait and see for a few games but def intrigued. I don't think the shots or boards will be there with dame cj and Whiteside (nurk coming back) but should still be good for his 3s and steals combo. 11/3/3 with 1-2 steals and 1-2 3pm would be a rough guess 

def more boards plus whiteside might get moved even tho hes having a fantastic fantasy season, its clearly not workin out, they were killin with nurk last year

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taking a flier on him though Ross is available in my waiver 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bazemore was shooting up bricks w/ tons of opportunities. Ariza even at old age is definitely going to take advantage of it. I can taste the 3s and steals already. 🤤 Not to mention how rested he has been due to not playing at all for stretches w/ the Kings.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, MysticPeak said:

Bazemore was shooting up bricks w/ tons of opportunities. Ariza even at old age is definitely going to take advantage of it. I can taste the 3s and steals already. 🤤 Not to mention how rested he has been due to not playing at all for stretches w/ the Kings.

Rested or rusty?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, simon said:

Rested or rusty?

Rested and playing under a **** coach. Who even thrives in a Luke Walton system? Let's be honest. **** situation, **** coach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, RedDogNamedClippers said:

Richaun Holmes

Wasn't he already a per minute monster w/ the Suns though. Guy just needed the opportunity to shine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, MysticPeak said:

I can taste the 3s and steals already.

 

Those 1-8 lines with a steal with 3 rebounds is gonna be something serious.

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Trench Mob said:

 

Those 1-8 lines with a steal with 3 rebounds is gonna be something serious.

I'm saving this. 

 

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I am torn between him and Terrence Ross. I guess terrence ross is safer now, I guess. 

Ross clears waiver on 23. And Ariza plays only on 23 :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, ahtech said:

I am torn between him and Terrence Ross. I guess terrence ross is safer now, I guess. 

Ross clears waiver on 23. And Ariza plays only on 23 :(

Hmm...  Ross is proven, but Ariza who knows.  Safer bet is Ross.  Ariza should get good boards and steals and threes, but give you 40% shooting.  I don't like low FG% guys, which is why I didn't take him.  But was very tempted cuz of his steals potential. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ross is more need specific. If you need three and points and you can sustain a big hit to FG% then Ross is your man. I personally cut Ross recently and I have zero regrets. He didn't fit with my team.

 

Edited by Spyplane
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, vnmslsrbms said:

Hmm...  Ross is proven, but Ariza who knows.  Safer bet is Ross.  Ariza should get good boards and steals and threes, but give you 40% shooting.  I don't like low FG% guys, which is why I didn't take him.  But was very tempted cuz of his steals potential. 

Ross' FG% is stinky. He gets really hot and really cold. He also gets volume which makes it worse. Ariza won't get a lot of shots but the other stats? He's gonna be really good for the price if he gets the minutes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

If you have to roster Ariza in a ten teamer you have problems. Even 12 teamer you have problems. No excuses. Stream ok fine. But dude seriously? No 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, Bugs bunny said:

If you have to roster Ariza in a ten teamer you have problems. Even 12 teamer you have problems. No excuses. Stream ok fine. But dude seriously? No 

The idea of rostering ariza on a 10 teamer is pretty funny 😄

  • Like 2
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

My question would be who in here mentioned team count in their leagues when discussing Ariza? Did that come up and I missed it? Just curious who in particular you're judging. Thanks.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Bugs bunny said:

If you have to roster Ariza in a ten teamer you have problems. Even 12 teamer you have problems. No excuses. Stream ok fine. But dude seriously? No 

i dont have to but i try to keep atleast one or two streaming spots and ariza just filled one of those, we will see how he plays, i owned him last year and the year before that in a 10-teamer as well, always loved his fantasy contributions plus he had some nice games lately

Share this post


Link to post
Share on other sites

3s and stocks! I think he will hold value in 8cat and 9cat leagues, maybe a little hopeful but he played really good when he got the minutes in Sacramento 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.